build a site

Wil je iets doen?

Ons aanbod

Blij dat je doet

Workshops voor vrijwilligersorganisaties

Onderstaande workshops kunnen worden ingehuurd door een vrijwilligerscentrale, maar ook op maat gegeven worden bij een vrijwilligersorganisatie.

'Werving van nieuwe vrijwilligers'
Een workshop voor organisaties die nieuwe mensen 
willen binnenhalen

'
Van passieve leden naar actieve vrijwilligers'
Een workshop voor organisaties die hun huidige leden willen activeren. 

Regeldruk voor besturen
Tijdens deze workshop ga ik in gesprek met besturen van verenigingen en stichtingen over de belangrijkste regels en wetten waar zij mee te maken krijgen.


Hoe gaat zo'n workshop?

Tijdens de workshop ga ik interactief aan de slag met de deelnemers.
Na de workshop gaan mensen naar huis met nieuwe ideeen en inzichten. 


Wil je mee weten of heb je andere wensen, laat het me weten via het 
contactformulier

Vrijwilligers werven in 3 stappen

Van passieve leden naar actieve vrijwilligers

Workshop 'Intakegesprek voeren met nieuwe vrijwilligers'. 

De workshop online
Bij de Vrijwilligerscentrale komen mensen die vrijwilligerswerk zoeken. Vrijwilligers voeren veelal het bemiddelinggesprek. Daar komt best wel wat bij kijken. In deze digitale workshop gaan we aan de slag met zo'n bemiddelingsgesprek. 

Bij deze workshop hoort een werkschrift. Dit is op te vragen via dit contactformulier.
De workshop duurt ongeveer 40 minuten . Veel kijkplezier.
Klik hier en start meteen.

Liever de wokshop live en op maat voor jullie vrijwilligers?
Natuurlijk kom ik graag naar je toe om deze workshop live te geven. 
Dat zorgt voor nieuwe ideen en inspiratie, maar ook voor fijne teambuilding.

Meer weten of aanvraag indienen kan via dit contactformulier

Doorvraag-vragen bij intake

Niet altijd is het voor mensen makkelijk antwoord te geven op ogenschijnlijk makkelijke vragen als ‘wat vind je leuk om te doen’ of ‘waar word je blij van’. 
Teleurstelling, faalangst en onzekerheid kunnen hierbij een rol spelen.
De vrijwilligerscoördinator zal dit tijdens de intake goed boven tafel moeten krijgen. Het is belangrijk de werkelijke motivatie benoemd te krijgen, alvorens verder te gaan met de procedure.
Mensen maken hun eigen antwoord, als je de juiste vraag stelt. Let bij dit vraaggesprek ook goed op gewenste antwoorden en non-verbaal gedrag.  

Download de PDF Doorvraag-vragen.

Projectplan Verbonden Buurt

Steeds vaker horen we dat de mensen meer moeten omzien naar elkaar en dat we wat meer moeten zorgen voor elkaar. Vergrijzing, overbelaste zorg, bezuinigingen, personeelstekort; allemaal redenen waarom omzien naar elkaar belangrijker wordt.
De Blijwilliger heeft een projectplan ontworpen om dit omzien naar elkaar te stimuleren en uit te voeren. Dit projectplan heet Verbonden Buurt en is op te vragen via het contactformulier.

Dit plan kan worden ingezet door buurtwerkers, wijkwerkers, dorpsondersteuners en buurtinitiatieven. 

Wil je ondersteuning bij de uitvoering van dit plan, laat het me dan weten via het contactformulier. 

De inhoudsopgave van projectplan Verbonden Buurt
1.  Verbonden buurt; het begrip
2.  Elkaar kennen zorgt voor begrip
3.  Waarom versterken van de buurt
4.  Mensen in buurten anno 2024 
5.  Sociale basis: werkdefinitie 
6.  Verbonden Buurt en de ABCD-methode 
7.  Hoe ziet een Verbonden Buurt eruit 
      • Waar komen deze vragen binnen? 
8.  De rol van Welzijn 
9.  Hoe activeren we de Verbonden Buurt
      • Wat gaan we doen 
      • Bijeenkomsten: Vergroot je netwerk 
      • Bijeenkomsten: Praat vandaag over morgen 
10. Trainingen signaleren achter de voordeur
11. De straatcontactpersonen
12. De bewoners in de Verbonden Buurt

Deel deze pagina